söndag, november 25, 2007

Kontraktet undertecknat

Då var det signerat. Vi var hos mäklaren ikväll och skrev på kontraktet. Säljaren Per hade precis kommit hem från Grekland. Det visade sig att han själv hade bott på på Mossvägen innan de byggde huset. De kände t.o.m. våra nuvarande grannar som han cyklade med. Han bodde inte i huset sista tiden, han verkar ha en lägenhet inne i Sthlm.

Det är mycket man skall tänka på. Efter att ha gått igenom massa papper och signerat 3 ex så var man nästan snurrig, man hade nog kunnat skrivit på vad som helst om de stuckit till mig ett annat papper. Nu har jag en vecka på mig att fixa fram handpenning och 14 dagar att göra en besiktning. Jag fick massa bra tips av syster sonen Anders om vad man skall tänka på och vilka man kan anlita för att inspektera huset.

Vi spikade datum för inflyttnig till den 3:e mars 2008. Han ville tidigare men eftersom vi vill sälja vårt hus på Dammv så blev detta en kompromiss. Dessutom så ville inte vi flytta v. 9 som ju är vikt åt skidåkning i Sälen.

Vi pratade även med mäklaren om försäljning av vårt hus, även om vi inte beslutade att ta dem. Jag skall kolla runt lite för att se vad det är för priser som gäller. Skandiamäklarna vill ha 2.75% inkl moms plus kostnaden för besiktningen som är runt 10ksek.

Inga kommentarer: