söndag, juni 13, 2010

Nya glasögon

Efter sju sorger och åtta bedrövelser fick jag mina nya glasögon. Först var jag på Specsaver och köpte ett par för 7000 SEK men efter någon dag ringde de och sa att min styrka på glasen inte gick att sätta in i den båge jag valt så jag var tvungen att byta båge. Gick dit och letade men de hade ingen annan båge som jag ville ha så jag fick pengarna tillbaka och gick till Synsam istället. Där kostade en Märkesbåge (Polo) 7200 SEK så det var inget nedköp. Jag har väldigt starka glas (-6.50) och dessutom är de progressiva och dessutom kryddade med astigmatism så denna gång gick det inte så lätt att köpa på nätet för de har inte glas starkare än -6.00. Nu var det inte att de gamla glasögon var för svaga (jo lite kanske) utan att ytbehandlingen hade försvunnit som gjorde att jag ville byta glasögon. Jag gick omkring i konstant "smutsiga" glasögon som inte blev bättre även om man putsade dem om ni förstår. Nu var det inte slut på bekymren. Även Synsam hade problem. De första glasen blev fel så de var tvungna att beställa om glasen.

När jag kom hem var bedömningen att jag såg ut som en korsning mellan Daniel Westling och Boxer Robert. Kan inte förstå den liknelsen, jag har ju benan åt andra hållet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur var det i Frankrike? Vi vill veta mer NU! puss :P

Anonym sa...

http://www.dagensmedia.se/multimedia/bilder/article2446314.ece/BINARY/original/Boxer_Reklamcupen+600.jpg

Är mer likt

Anonym sa...

Lite Franska bilder