torsdag, september 16, 2010

Val ironi

Inte för att jag direkt följer valdebatten, men jag märker att det börjar hetta till. Tänkte lägga mig i debatten med detta alster. Är inte så duktig på att rita så jag "photoshoppade" istället. Huruvida det är ett äkta Jimmy citat eller bara en skröna vet jag inte, men kul är det.

Har kollat upp att Karin verkligen har brevröstat från US. Tycker att man skall rösta, gör man inte det kan ju ifrågasätta varför vi har demokrati.  Vi ser fram emot att klä på oss finkläderna och gå till Källbrinksskolan på söndag och lägga våran röst. Hade funderingar på att förtidsrösta nere i centrum i veckan men det är något visst med att göra det på själva valdagen. Vad jag skall rösta på har jag inte bestämt, men det är ju 3 val så det blir som vanligt lite blandad kompott.

På köksfrontet är intet nytt. Anticimex fläkt blåser för fullt och kan bli kvar i minst 6 veckor till. Vi har tittat lite på att byta bänkskiva.

Jag bygger en "vedbod" inför vintern. Fick inte nog av det i somras. Denna gång blir det dock en i trä som är baserad på en SJ-Pall, byggd av gamla plankor jag hittat på tomten. Ritningen fick jag av Uffe. Liten och nätt, rymmer 1,5 m3,och det bör räcka för i år blir det en mild vinter. Tina var ute och letade rönnbär men hittade inga. Bild på vedboden kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg bild! Och ordvitsar! Suveränt!
Åkesson bodde ganska nära mig i Blekinge. - En god anl. å lämna stället.