söndag, september 05, 2010

Vattenskada under diskbänken


Suck vi tyckte det var konstigt att det var så svart under sparksockeln under diskbänksskåpet. Jag undrade om diskmaskinen läckte så jag skruvade bort sockeln men det var helt torrt i den plastbricka som finns underdiskmaskinen. Däremot var det fuktigt under plasten. Jag tog därför och skruvade bort sockeln under diskbänken och då slogs jag av en kraftig doft och en chock. Man har inte lagt klinker under skåpet och i den 1 cm djupa "skålen" var det vattenfyllt. Jag fattar inte var vattnet kommer ifrån. Det är inte fuktigt längs rören, vare sig från varm eller kallvatten rören eller avloppet. Skulle kunna misstänka att vattnet kan komma från avloppet där röret går ned i bottenplattan. Fuskbygge? Jag undrar hur länge det har läckt och om det även gått in i ytterväggen och isolering och reglar bakom skåpet. Vi har anmält till försäkringsbolaget så vi får väl se vad som händer. Vi har ställt in oss på det värsta och räknar med att få äta mikromat i några månader ;-)

Annars har helgen varit hektisk. Ingrid har haft tjejfest med övernattning. Pizza, chipsprovning, lekar, chatter och video. Alla sov över i gästrummet, tror inte de somnade förrän 3 i natt. De vaknade i alla fall inte förrän kl 11 i morse.
Published with Blogger-droid v1.5.8

Inga kommentarer: