måndag, oktober 18, 2010

Bridge på St Eriks Bridgeklubb


Tina och jag går ju på bridgekurs på måndagarna. Vi lyckades övertala min bror och svägerska att gå på samma kurs. Mats och Maggan är visserligen mer erfarna (de gick kurs för 25 År sen) och "spöar skiten" ur oss enligt Mats dock satte jag dem på plats här då jag spelade hem en bjuden storslam, 2210 poäng. Fick dock lite vinkar av läraren att jag borde bjuda storslam, jag hade nog bjudit lillslam även om Blackwood (ess fråga) gav att vi hade alla ess och minst 33 poäng.
Published with Blogger-droid v1.5.8

1 kommentar:

Mats sa...

Vad pratar Micke om?
Är det sömnbrist efter USA resan eller att han närmar sig 60 år.
Han har väl aldrig spöat skiten "7spader" ur mig och min fru.
Det var bridgeläraren som fick stå bredvid och hålla honnom i handen.Sen fick läraren bjuda och spela genom Micke.
Jag har hört av säkra källor att Micke aldrig har fel, men här..