lördag, oktober 23, 2010

Vinter innan höstlovet

Vi var nog många som blev överskade av vinterns tidiga ankomst. Fredagen 22 oktober vaknade vi och upptäckte att det snöat ett par cm. Dessutom låg snön kvar på lördagen. Det måste var rekordtidigt att vi har snö i Stockholm 2 veckor innan höstlovet. Jag hade precis, tagit fram och användt min nyköpta höstjacka i 2 dagar när jag börjde fundera på om man inte skulle använda dunjackan.
Vi blev överrumplade. När vi plockade fram Ingrids vinterjacka upptäckte vi att den var urvuxen så vi åkte in till stan för att köpa jacka. Vi var inte ensama i det ärendet även om vi var inne på Kungsgatan kl 11 lördagen innan lön. De jackor som ingrid inte ratade fanns inte i hennes storlek. Vi var nära på att ge upp och åka hem, hon skulle ju kunna använda Karins CG, hon är ju ändå inte hemma. Till slut hittade vi en jacka som var vad Ingrid letade efter i rätt storlek. Hon kunde inte bestämma sig om svart eller brun så vi stod och höll i 2 st storlek xs. Det blev dock kö på dessa jackor då det var flera tjejer som ville ha den som vi inte skulle köpa, helt hysteriskt. Det blev den svarta som ni kan se.
Nu har jag jobbat 1 vecka i Kista. Kontoret och närheten till centrum och alla returanger är excellent, dock ligger Kista helt fel. 1 timmes resväg. 15 min gång till pendeln och 30 min på tåget samt 15 min gång från Helenelund till kontoret i Kista centrum känns mastigt.
Published with Blogger-droid v1.6.3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du store tid sicken chic tjej! Det var ett bra jackval.
Stekholmspendling vet jag inget om, men en kvarts promenad innan jobbet rensar bort ovidkommande saker.
Fredrik

Karin sa...

Pappa vi vill ha mer uppdateringar, och snygg jacka syster <3