tisdag, november 16, 2010

Bryssel, Mozart, Ved, Tromb och lite Photoshop



I helgen hade vi besök av Calle och Mia från Bryssel. De verkade som vanligt och de upplevde samma trauma som vi, att vara barnlösa (kanske värre än vi, för vi har ju fortfarande Ingrid hemma). Stort hus mitt i Bryssel och bägge barnen på universitet i England.
På lördagen fick jag äntligen min leverans av ved från min jobbarkompis Lasse. Han hade uppskattat att jag skulle få in 30 säckar, ungefär 1.2 m2 travad ved i den nya vedboden och det var precis vad Ingrid och jag lyckades trycka in.
På söndagen passade vi på att fira fars dag och räfsa löv. På eftermiddagen åkte Tina och jag in till stan och fikade med Lenita och gick på konsert i Adolf Fredriks kyrka med Mikaeli kammarkör och "orkestern"  Rebaroque som framförde 2 Requiem av Mattias Skölds och W.A. Mozart. Vår kompis Maria sjunger ju i Mikaeli. Verkligen maffigt med 2 Requiem, samma text men 2 helt olika verk, det ena skrivet 2007 och det andra på 1700 talet. Ledsen, Mattias, men Mozarts var nog det som tilltalade mig mest, kanske för att jag har så starka minnen av det verket från filmen Amadeus.
Den översta bilden är tagen med min X-10 mini pro mobil ut från mitt kontor i Kista idag. Man ser Kista Science center, men kollar man till vänster är det ett märkligt luftfenomen. Det ser ut som en tromb, eller är det resterna från ett flygplan? vi tvistade om det på jobbet. Längst ned har jag lekt med photshop, det är Ingrid som dansar i vardagsrummet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Som med min kamera, den trivs också bäst utomhus. Flyg är väl troligt, som resten av himlen ser ut. Om du vill kan jag testa några meterologpolare på det, men då måste jag s a s stjäla din bild.
Var de som vanligt, Calle o Mia? Låter otäckt! ;-)
Fredrik