måndag, april 28, 2008

MovieMaker

Tina skulle göra ett bildspel till skolan och då hittade jag MovieMaker på datorn. Jag vet att jag har mer avancerade program som Adobe Premiere och Pinnacle men när jag skulle leta efter bilder i galleriet så råkade jag klicka på "gör en film" och då poppade moviemaker igång och automatiskt gjorde ett bildspel. Helt magiskt. Jag valde lite bilder från vårt sportlov och satte ihop en film. Tänk på att allt är fotograferat med en Ixus kamera, ingen vidokamera. Beware!!!

Beware för Internet och Googles servers. Filmen är 11Mb så det hackar rejält när man laddar ned den. Men står man ut med att vänta så cachar webläsaren upp filmen och en andra betraktelse av filmen är betydligt angenämare. Ett annat bra tips är att starta filmen men sen pausa till hela "scrollbaren" är fylld och filmen nedtankad och sen starta och njuta ;-) Go tur!

4 kommentarer:

Fredrika sa...

HAHAHAHA klockren film!!! Tur för er att ni tränade på att vara paparazzifotografer åt varandra under sportlovsveckan för ni kommer ha nytta av det nu när ni blir filmstjärnor! Gillar speciellt den när Karin är gerillakrigare i hallen- där kommer hennes rätta jag fram så fint ;) Hon har verkligen något mordiskt i blicken- en leverknödel kanske?

Unknown sa...

shibby! ja e lite av en moviemaker själv. ja regiserar, spelar och kritiserar. ett av mina senare verk finns att åskåda på youtube om man sökerpå "ludvig, dancing och carnival". missa inte detta...

Anonym sa...

Beware....

Helt klart cool film. YouTube nästa? Och imponerande rulle på bloggandet - hur hinner du?

Bilderna från dagens aktivitet i Bryssel skulle bli trista - mat och mer mat i solen...

Fredrika sa...

men nu har det väl blivit lite väl långt mellan inläggen eller? Kramkram

btw så var karins balklänning fantastiskt fin, Frippebanan skickade en bild- ursnygg klänning på ursnygg tjej i en mindre ursnygg pose. Men jag antar att hon inte behöll den sistnämnda under kvällen ;)