tisdag, januari 04, 2011

Jul och Nyår 2010

Japp, så har Jul och Nyår avlöpt utan några större incidenter eller åthävor. Kyrkbesök, julbord, Kalle Anka och sen rimstuga som vanligt. Julklappsutdelningen skötte Ingrid och Morfar med bravur. Ingrid fick tomta och Morfar läste rimmen. Vi avbröt klapputdelningen för att skypa med Karin.

Tina och jag råkade ge varandra samma julklapp, Långfärdsskridskor. Dessutom fick Tina ....

"När du filmen Basic Instinct studera
Vet du hur man dessa kan hantera
Sharone Stone dock inte förstå
Att man i isen dessa skall slå"


På annandagen så var det kalkon som gällde. Tina satte igång i bästa "Mr Bean" stilen och fixade till en kalkon med Mormors hjälp. Vi passade på att spela tennis under tiden kalkonen var i ugnen (Tina sopade banan med mig). Mats, Maggan och Olle kom och hjälpte oss äta upp kalkonen. 
Mellandagarna förflöt lugnt med pusslande, kortspel och besök på Zornutställningen på Waldemarsudde. Ingrid följde med ned till Öland för att inspektera att man hade skottat ordentligt. Vi tackar Fredrik för bildbeviset på att man lagt all snö på rätt ställe.
 På Nyårsafton hade vi perfekt väder så det fick bli en fotosafari innan vi började med matlagningen.
Nedan ser ni mig ifärd med att öppna ostronen klädd i passande skyddsutrustning (jag menar självklart handsken och inte smokingen och flugan). Var faktiskt lättare att öppna ostronen än befarat även om de krävde en viss form av våld.
Vi (inte Tina) frossar i ostron och champagne som en kickoff innan kvällens superande går av stapeln. Vi körde knytis med hummer, oxfile och vit chokladmousetårta, ostar och massa champagne och vin.
 Gott Nytt 2011 önskar Mats, Birgitta, Claes, Lenita, Micke och Tina!!
 

Till slut så kan jag inte undvara er denna länk till ett YouTube klipp från en hacker föreläsning där en hacker beskriver vad som hände när en tjuv stal hans dator (MAC). 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar länken.
den är nu stulen.