måndag, januari 31, 2011

skridsko weekend


Helgen gick i långfärdsskridskons tecken. På lördagen var vi ock åkte skridskor tillsammans med Lenita och Claes vid Tranholmen på Ekerö. Vi åkte 4 varv på en 2 km slinga. Tyvärr blåste det väldigt mycket. Det blev väldigt tugnt i motvinden, fast desto lättare var det i medvinden! Körde google tracks på telefonen och det visade sig att vi hade en maxhasitghet på 18 km/h men en snitthastighet på 6 km/h vilket tyder på att det knappt gick framåt i motvinden. Efter skridskoturen så bjöd Freidenvalls som alltid på en fantastisk måltid.

Ingrid stannade hemma och hade filmkväll med 4 klasskompisar som även sov över.

På söndagen åkte Tina och jag skridskor på Orlången vid Sundbygård i Huddinge. Dår åkte vi en plogad runda som var 1 mil. Vädret var betydligt bättre på söndagen men isen var lite mer varierande än på Mälaren. På vissa ställen var den riktigt dålig. Tina körde ned i en spricka och åkte omkull, jag åkte efter henne och kunde inte väja. Jag åkte in i henne och satte mig så nu har jag en häftig lårkaka.

Ni kan kolla på google hur vi åkte.
Länk till karta som visar skridskoturen på Orlången
Published with Blogger-droid v1.6.6

Inga kommentarer: