tisdag, januari 22, 2008

När katten är borta...

Idag var det besiktning av DV73. En besiktningsman från Eminenta var här och kollade in huset i 1 timme. Men han lyckades få till en maffig rapport på 20 sidor. Han hade gjort liknade besiktningar på andra radhus i området så det mesta var nog copy/paste. Han hittade inga större brister. Det mesta var:

"RESULTAT AV OKULÄR KONTROLL:
Särskilda iakttagelser, noteringar vid besiktningen och ev. rekommendationer
Inget särskilt att notera som är onormalt för konstruktionen eller som negativt kan
påverka byggnadens goda bestånd ur hållfasthetssynpunkt."

Verkar vara lättförtjänta pengar att jobba i besiktningsbranschen

Efter besiktningen hastade jag till jobbet. Hade missat 2 möten. Det värsta var att jag missade ett förmöte inför en presentation av vår integrationsplan. Vår projektledare hade kommit på den briljanta iden att vi skall dramatisera !!!!!! Panne! Kan ni tänka er 4 tekniker stå på scen och beskriva hur vi integrera och bygger ihop ett Ethernetkort med mjukvara genom att dramatisera.... Kan inte bli annat än katastrof. Fy sjutton vad skämmigt skulle Karin sagt och det är precis vad jag känner. Som Naturvetare/tekniker känns det inte direkt professionellt att spela teater inför sina kolleger. Det är något man gör på Socialhögskolan men inte på ett multinationellt hightech företag. Kollegerna på Nokia skulle vrida sig i skratt om de fick se det

Dagens länkrekommendation:

Av en slump hamnade jag på Wikipedia och där rekommenderade de en artikel om Andreas Krieger http://sv.wikipedia.org/wiki/Heidi_Krieger som verkligen var läsvärd. Otroligt vad de höll på med i Östtyskland.

Fick även en länk till en video på ett trolleritrick av min käre bror som jag inte kan undvara er. Varnar dock för känsliga tittare. http://www.hiren.info/funstuff/funny-video-clips/pull-apart-a-girl
Snacka om sjukt.

2 kommentarer:

Fredrika sa...

Nej men Micke! Teater är ju livet!
Jag tror på dig som nästa Persbrant...
Jag kan höra publikens ståede ovationer ljuda bara jag tänker på din dramatisering av Ethernet-grejen. Det blir slutsålt direkt!

Om ni vill ha en gästskådis från BXL som agerar glappkontakt eller liknande är det bara att slå en pling förresten!

Anonym sa...

Du kanske ska vara glad att du missade de två första mötena.