söndag, januari 13, 2008

Äntligen sol

Idag så har vi äntligen fått sol i Stockholm. Efter jul har det varit grått, vitt, grått, grått och nu äntligen sol. Det måste man fira med uteaktiviteter. Efter att ha läst DN artikel om hälsa insåg vi att vi skulle ta en promenad. Ingrid hade redan bestämt med 2 kompisar att de skulle leka och de fastnade framför PS2 även om vi uppmana dem att springa ut och leka. Karin har fastnat i en HP bok. Hon hade ju bara läst den sista boken på engelska och nu sträckläser hon den på svenska. Därför blev det bara Tina och Jag som gick ut tog en promenad i området samtidigt som Boeuf bourgognen fick stå på plattan och småputtra. Vi gick förbi Skiftesvägen och tog några bilder av tomt och hus i solljus. Notera närheten till 3G masten som ägs av 3G och Telenor (Vodafone) dvs åtminstone en av RBS är en Ericsson.

Sen gick vi ned i det nybyggda området i Vistaberg (se http://www.boende.ncc.se/upload/Huvudbroschyr%20Vistabergs%20Tr%C3%A4dg%C3%A5rdsstad.pdf) som ligger 200 meter på andra sidan skogen från Skiftesvägen. Det är till det området Kecklunds flyttar fast inte till ett NCC hus. De bygger ju själva ett mycket pampigt Trivselhus vilket vi självklart inspekterade. De skall ju flytta in om 1 månad. Igår insåg vi också att Kecklunds och Pålssons från gatan skall till Tandådalen samtidigt som oss på sportlovet. Martin har redan utmanat mig nedför Väggen men jag har avböjt.

4 kommentarer:

Fredrika sa...

Woho... roligt roligt med bloggande släkt. Mycket roligare än att plugga kemi vilket jag egentligen borde göra nu. Oh well.

Diggar Tinas tehuve-outfit. Ska "sno stilen" imorgon tror jag- kanske kombinerat med min snygga lbd. Problemet är bara att jag kommer att bli något av en trafikfara p.g.a. två anledningar:
- En tehuva minskar synfältet avsevärt
- jag kommer att vara så snygg i min lbd-tehuve-outfit så folk kommer glömma at de inte ska köra mot rött.

Lite babbel från Bryssel. blev det. Kram kram o hälsa alla.

p.s. laga en riktigt god leverknödel till karin. d.s

Fredrika sa...

nämen hallå... nu har det varit dålig blogguppdatering...

kram
fredrika

Micke P sa...

Jobbigt att vara bloggare samtidigt som man har ett heltidsjobb och säljer ett hus. Då blir stunderna framför datorn begränsad. Skall dock försöka bättra mig och lägga in en ny blogg idag.

Lottie sa...

Hej på er! Googlade Åsenius och hittade er sida. Första kontakten med blogg för mej. Här i Småland är det strålande sol och sommarvärme, fast Kjell säger att solen gått ner nu. Dagens aktiviteter har bestått av fotbollsmatch för Martin i Blomstermåla, 7-7 blev det, Martin var målvakt. Adam har klippt gräset och tömt barkborrefällorna. Fåren och korna har fått komma ut idag, de blev glada!:)
Ha det bra!
Kram Lottie