torsdag, januari 17, 2008

Nu är försäljningen av DV73 igång

Vi fick ett utkast av objektbeskrivningen av DV73 i måndags kväll och det var massa saker som var fel. Ritnigen var helt tokig, inte ett mått var riktigt. Huset hade krympt med 20% och var bara 188m2 mot 228 m2 om man mäter. Garaget på ritningen var bara 4 meter vilket innebär att man inte ens får in en Volvo V70 som är 4.71m. Enligt mina mätningar är garaget 5 meter och det stämmer ju med att vi faktiskt fick in bilen innan vi hade 4 cyklar, däck, utemöbler….
I taxerings info står det att huset är på 214 m2 men det tror jag inte inkluderar garaget på 14 m2. Jag tror att utrymmen som garage, som man inte kan gå in till via en innerdörr inte ingick i boytan/biytan förr i tiden. Men det är min spekulation. Jag har alltid antagit att måtten i taxerings info kommer från när husen byggdes och har aldrig mätt. Nu verkar det som om man skall inkludera garage i biarean om man läser svensk standard SS 02 10 53, så jag tror nog att vår taxerings information är fel.

Nu har mäklaren rättat ritningarna och allt ligger på nätet (lägger in länken men den försvinner när vi förhoppningsvis sålt huset vecka 5). http://skandiamaklarna.capitex.se/objbesk.aspx?OBJGUID=3EUBLNMCC2SVTLBU&OBJTYPE=CMVilla. En timme efter att beskrivningen kom upp på nätet ringde mäklaren och hade en intresserad som ville komma och titta på huset innan visningen den 26/1. Visste inte vad jag skulle säga, så snäll som jag är så sa jag ”ja”. Dock lyckades jag flytta det till Måndag 21/1, vi måste ju städa! Tur var väl det för Tina är i Turkiet denna vecka och det är mycket, mycket på jobbet så det har blivit sena kvällar. Tur att Karin och Ingrid klarar sig själva.

När jag ändå är på nätet så kan ja slå ett slag för konserten Hjältar och hjältinnor med KUNGLIGA FILHARMONIKERNA och Adolf Fredriks Musikklasser (klass 4a,b och c) den 9/2 kl 16.00. http://www.konserthuset.se/Default.aspx?leftpanedate=2008-02-01&pageid=16&calendardate=2008-02-09&dateactive=1#2008-02-09

Då skall Ingrid sjunga. Hon har sjungit hemma hela veckan så Karin vägrar gå på konserten ”varför skall jag gå dit? Jag har ju hört alla sånger”. Jag har dock bokat biljetter till Tina och mig. Skall ni gå så ta 16.00 föreställningen. Vid 14.00 föreställningen är det klass 4d,e och f. Ingrid kommer att göra samma konsert 3-4 ggr den veckan. För på vardagarna är det skolföreställningar.

Inga kommentarer: